Тема: Побудова графіка функції однієї
змінної.
Правила техніки безпеки при роботі з комп’ютером.
Практична робота № 3. Побудова
графіка функції.
Мета: Актуалізувати
знання учнів про автоматизацію математичних обчислень за допомогою програмного
засобу GRAN1. Подати
новий навчальний матеріал про побудову графіків залежностей між змінними у GRAN1 та їх
аналіз. Закріпити вивчений матеріал під час виконання завдань практичної
роботи.
Тип уроку: Комбінований урок.
План уроку:
Актуалізація
опорних знань учнів.
Вивчення
нового навчального матеріалу.
1. Побудова графіків залежностей між змінними
у GRAN1 та їх аналіз.
Практична робота № 2. Побудова графіка функції.
Домашнє
завдання.
Актуалізація
опорних знань учнів:
1. Які правила введення числових виразів у
програмі GRAN?
2. Поясніть виконання домашніх
практичних завдань.
Вивчення нового навчального матеріалу:
1.
Побудова графіків залежностей між змінними
у GRAN1 та їх аналіз.
У GRAN1 можна побудувати графіки восьми основних типів залежностей
між змінними. Одночасно у вікні можна відобразити до п’яти графіків, усі вони
автоматично малюються різними кольорами. Колір ліній кожного об’єкта відображається у
вікні Список об’єктів біля рівняння функції.
Загальний
алгоритм побудови графіка залежності між змінними:
1. Вибрати
у вікні Список об’єктів тип залежності між змінними.
2. Вибрати
у меню Об’єкт команду Створити.
3. Увести
у поле діалогового вікна Введення виразу залежності відповідний вираз і
вибрати кнопку ОК.
4. Вибрати
у меню Графік команду Побудувати графік.
Розглянемо алгоритм побудови графіка функції на
такому прикладі.
Задача. Побудувати графік функції .
Для цього потрібно виконати таку послідовність дій:
1. Запустити програму GRAN1.
2. Вибрати у вікні Список об’єктів тип залежності Явна: Y=Y(X).
3. Вибрати у меню Об’єкт команду Створити.
4. Увести в поле Y(X)= діалогового вікна Введення виразу
залежності вираз ABS(X^2-8*ABS(X)+7).
5. Вибрати у меню Графік команду Побудувати графік.
Отриманий результат подано на рисунку.
Аналізуючи побудований графік функції, можна визначити:
- нулі функції. Для цього слід установити
вказівник у точці перетину графіка функції з віссю Оx і з’ясувати
координати цієї точки. Вони будуть відображатися у верхній частині вікна Графік;
-
точки екстремумів і екстремуми. Для цього слід установити вказівник у найвищу чи
найнижчу точку графіка і з’ясувати координати вказівника у вікні Графік.
Максимальне і мінімальне значення функції також відображаються у вікні Список
об’єктів;
-
проміжки зростання та спадання. Спочатку потрібно визначити точки екстремумів, а потім
записати проміжки спадання та зростання.
Практична робота № 2.
Побудова графіка функції.
Увага! Під час роботи з комп’ютером
дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.
Завдання:
1. Побудуйте графіки наведених функцій,
використавши один з математичних процесорів, наприклад GRAN1:
2. Дослідіть функції а, в, д завдання № 1 за
їх графіками згідно з планом:
а)
парність, непарність;
б) нулі
функції;
в)
проміжки знакосталості: 1) y > 0; 2) y < 0;
г) точки
екстремумів;
д)
екстремуми;
е)
проміжки зростання та спадання: 1) зростає; 2) спадає.
Домашнє завдання:
1. Вивчити конспект.
2. Опрацювати матеріал підручника на ст.
14-15. (Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько).
3. Виконати практичні завдання:
а). Побудуйте
графік функції з
використанням одного з математичних процесорів, наприклад GRAN1.
б). Побудуйте
послідовно графіки функцій y = |х|, y = |х + 1|, y = |х| + 1. Поясніть, як змінюється графік функції та його
розташування.
в). Побудуйте
послідовно графіки функцій y = sinx, y = 2sinx, y = sin2x, y = sin(x + 2). Поясніть, як змінюється графік функції та його
розташування при зміненні коефіцієнтів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий