Тема: Основи структурного
програмування
Тема уроку: Розв’язування задач. Практична робота №10. “Використання підпрограм”
Мета: ознайомити з консольним
режимом;
Формувати вміння:
Працювати в середовищі програмування;
Створювати проект та налагоджувати його;
Редагувати код обробників подій;
Використовувати середовище програмування для створення проектів;
Створювати проект для власного використання;
Чітко й лаконічно висловлювати думки;
Робити висновки;
Виховувати:
Уважність, дисциплінованість під час роботи на ПК.
Тип уроку: формування вмінь та навичок.
Базові поняття й терміни: консольний режим, підпрограма.
Структура уроку:
II.Перевірка домашнього завдання
III.Актуалізація опорних знань
IV.Застосування знань, умінь та
навичок
V. Удосконалення вмінь та навичок
VI. Підбиття підсумків уроку
VII. Домашнє завдання
Хід уроку
I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Привітання. Підготовка класу до занять. Оголошення
теми, мети і завдань уроку.
II. ПЕРЕВІРКА
ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III.AКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Фронтальне
опитування
1.Поясніть терміни:
1) підпрограма
2) процедура
3) функція
4) формальні і фактичні параметри.
2. Як описати процедуру?
3. Як викликати процедуру?
4. Як описати функцію?
5. Як викликати функцію?
6. В чому принципова різниця між функцією та
процедурою?
7. Приведіть приклади стандартних функцій у Delphi.
8. Чим відрізняються консольний
і візуальний проекти?
IV. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК.
Розв’язування задач.
Створіть проект розв’язання задачі.
Обчисліть значення виразів у консольному режимі з
використанням стандартної функції для обчислення кореня квадратного:
1) у=1/(√2x+1)
2) y=√2x(1+3√x)/x
3) Y=√2sinx/(1+√cosx)
Cтворимо проект в консольному
режимі.
Виконаємо наступні дії
1.
Завантажимо Delphi 7.
2.
Створимо консольний додаток File-New-Other-Concole- Application.
3.
Збережемо File-Save As. Вибираємо тип файлу Delphi unit(*.pas), вказуємо назву файлу
(наприклад, pr9)
і Сохранить.
4. Складемо програму.
5. Для введення та виводу
даних використаємо текстові файли.
6. Виконаємо компіляцію
програми -CTRL+F9.
7. Для створення текстових
файлів виконаємо слідуючи дії:
File-Open- Вибираємо тип файлу text file(*.txt), вказуємо назву file1.txt.
У вікні, що відкрилось вибираємо
перемикач Create a new text file.
8. Записуємо у файл значення
змінної х, наприклад 32. Закриваємо файл і зберігаємо зміни.
9. Аналогічно створимо
вихідний файл file2.txt, але збережемо його пустим.
10.Відкриємо
файл pr9.pas
(File – Open - pr9.pas) та виконаємо запуск на виконання Run(F9).
11.Відкриємо вихідний файл file2.txt. Результат обчислення 0.1.
12. Обчисліть значення виразів у консольному режимі з
використанням підпрограми(procedure func) для обчислення
функції y=√2x(1+3√x)/x.
V. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ ТА
НАВИЧОК.
Практична робота №10. “Використання підпрограм”.
Інструктаж із техніки безпеки.
Cтворіть
проект розв’язання задачі згідно з варіантом.
Організуйте обчислення функцій y1,y2,y3 з використанням підпрограми(процедури).
Функція z
обчислюється в основній програмі , використовуючи підпрограми, які обчислюють функції
y1,y2,y3.
Таблиця
функцій
№
|
Початковий
рівень навчальних досягнень
|
Середній
рівень навчальних досягнень
|
Достатній
рівень навчальних досягнень
|
Високий
рівень навчальних досягнень
|
Функція y1
|
Функція y2
|
Функція y3
|
Функція z
|
|
1
|
x+2/x
|
x5+x-4+x1/4
|
sin2x+2.15/(|tgx-2|)
|
4y1+y2+y3
|
2
|
x-5/x
|
3x5+x-2+x1/2
|
3sinx2+(8-x4+x)/(2x-3)
|
y1/ y2+ y3
|
3
|
x+5.6/x
|
x5+x-4+3.12x1/4
|
8ctgx-3.18x-2/(x+3cosx)
|
y2/ y3+ y1
|
4
|
3/(x+1)
|
x5+x-4/(8+x1/4)
|
4.11x1/3+45cosx-2/(x-3+2)
|
|
5
|
x-1/2x
|
(x5+x-4+1)/x1/4
|
sinxcosx-23x/tgx -4.5x
|
3y2/ y3+ y1
|
6
|
x-7/(x+1)
|
X0.6+x1/6+x1/3
|
sin2x+(8-x4+x)/(2x-3)
|
y1*y2+3y3
|
7
|
x/(2-x)
|
x5+x-4+x1/3
|
3sinx2+2.15/(tgx-2)
|
y1/ y2* y3
|
8
|
5x/(x+2)
|
x5x+x-4+x1/4
|
8ctgx +45cosx -2/(x-3+2)
|
y1-y2+3y3
|
9
|
x2/(5+x)
|
x5+(x-2)-4+x1/4
|
4.22x1/3+3.18x2/(x+3cosx)
|
y1/3y2+ y3
|
10
|
2-x/(2+x)
|
x5+x-4+x+51/2
|
sinx+cosx+45cosx-2/(x-3+3)
|
y1+y2+y3
|
11
|
3.67x/(2+x)
|
(x-3)-5+x4+x6
|
sin2x+23x/tgx -4.5x
|
y1+2y2*y3
|
12
|
2/(2x-3)
|
x5(x+2)-4+x4
|
3sinx2+3.18x-2/(x+3cosx)
|
y1*y2+3y3
|
13
|
x/(2x+3)
|
x3+x-4+x1/2
|
8ctgx-2.15x/(|tgx-2|)
|
0.5y1+y2+y3
|
14
|
4x/(x+1)
|
X3+(2-x)-4+x1/2
|
4.22x1/3+(8-x4+x)/(2x-3)
|
y1+2y2-y3
|
15
|
2.85/(4x+1)
|
X3+x-4+(3+x)1/2
|
sinxcosx-3.18-2/(x+3cosx)
|
y1*y2+2y3
|
16
|
3+x/(x+3)
|
(2-x)3+x-4+2x1/2
|
sinx2+45cosx-2/(x-3+2)
|
y1-2y2/y3
|
Початковий
рівень навчальних досягнень
1.Обчисліть значення функції y1(згідно з варіантом).
Середній рівень навчальних досягнень
2.Обчисліть значення функції y2(згідно з варіантом).
Достатній
рівень навчальних досягнень
3.Обчисліть значення функції y3(згідно з варіантом).
Високий
рівень навчальних досягнень
4.Обчисліть значення функції z (згідно з варіантом).
Інструктивна картка
1. Завантажити середовище
програмування.
2.
Cтворити проект в консольному режимі.
3. Зберегти консольний
додаток під назвою PR_ROBOTA9.раs у власній папці.
4. Створити текстові файли
для введення та виведення даних.
5. Запустити проект на
виконання та перевірити його працездатність.
6. Зробити скріншоти
вхідного, вихідного файлів та програми
та зберегти їх у власній папці.
7. Зробити висновок щодо
доцільності використання консольного режиму.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКІВ.
Учитель оцінює роботу учнів на уроці.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
1.Опрацювати конспект уроку та відповідний розділ
підручника.
2.Виконати завдання практичної роботи іншого
варіанту.
Комментариев нет:
Отправить комментарий